Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 22 Μαΐου 2019 13:14

Αποκλεισμός ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το «Θριάσιο ΙΙ»

Ανατροπές στον διαγωνισμό επιλογής αναδόχου για τη σύμβαση Παραχώρησης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, γνωστό και ως «Θριάσιο ΙΙ», προκαλεί απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), με την οποία αποκλείεται από τη διαδικασία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
fzois@naftemporiki.gr 

Ανατροπές στον διαγωνισμό επιλογής αναδόχου για τη σύμβαση Παραχώρησης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, γνωστό και ως «Θριάσιο ΙΙ», προκαλεί απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), με την οποία αποκλείεται από τη διαδικασία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στην Αρχή (ΑΕΠΠ) έγιναν συνολικά έξι προσφυγές κατά του διαγωνισμού παραχώρησης του έργου «Θριάσιο ΙΙ», όπου σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές έγινε μερικώς αποδεκτή η προσφυγή της PEARL (συμφερόντων Cosco) που οδηγεί στην έξοδο από τον διαγωνισμό της Κ/Ξ ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Sarmed.

Υπενθυμίζεται ότι στην αρχική φάση του διαγωνισμού ενδιαφέρον υπέβαλαν 4 σχήματα: 

*  PEARL Α.Ε., 

* Ένωση εταιρειών Damco Energy Α.Ε. - Foodlink Α.Ε. 

* Goldair Cargo Α.Ε. και 

* η Ένωση εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. - Sarmed. 

Οι έξι προσφυγές κατατέθηκαν στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την PEARL και με τις αιτήσεις τους οι δύο προσφεύγοντες αιτούνταν την ακύρωση της συμμετοχής των ανταγωνιστών τους στη β' φάση του διαγωνισμού. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο προσφεύγοντες ζητούσαν την ακύρωση της συμμετοχής των υπολοίπων ενδιαφερομένων, είτε για ουσιαστικούς είτε για τυπικούς λόγους. Οι περισσότερες προσφυγές βασίζονταν στο άρθρο 8 της πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το σχετικό με τα κριτήρια επαγγελματικής επάρκειας και τεχνικής ικανότητας των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό.  

Αξίζει να αναφερθεί ότι για το «Θριάσιο ΙΙ», το οποίο ετοιμάζεται να εισέλθει στη β' φάση διεξαγωγής του διαγωνισμού, δεν υπήρξαν ενστάσεις ή προσφυγές από τους άλλους δύο συμμετέχοντες στη διαδικασία (Goldair και Damco).

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούσαν ότι, με βάση τους όρους του συγκεκριμένου άρθρου, θα πρέπει όλες οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις στον διαγωνισμό να διαθέτουν εμπειρία σε θέματα μεταφορών και διαχείρισης εμπορευμάτων (logistics). Άλλοι ωστόσο ισχυρίζονται το αντίθετο, ότι δηλαδή στην περίπτωση της Ένωσης Επιχειρήσεων αρκεί κάποιο μέλος της να διαθέτει εμπειρία σε logistics. Όπως και να έχει η κατάσταση, φαίνεται ότι και το «Θριάσιο ΙΙ» θα αντιμετωπίσει κάποιες καθυστερήσεις.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι σε εκκρεμότητα παραμένει και το «Θριάσιο Ι» που αφορά την παραχώρηση 580 στρεμμάτων στην εταιρεία Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο Α.Ε. (Κ/Ξ ΕΤΒΑ/Goldair). Η σύμβαση παραχώρησης, καίτοι έχει κυρωθεί με σύμβαση στην ελληνική Βουλή από τον περασμένο Νοέμβριο, δεν έχει προχωρήσει καθώς δεν έχει λάβει το πράσινο φως της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν. Σύμφωνα δε με τα ερωτήματα που έχει θέσει στις ελληνικές αρχές με επιστολή της, φαίνεται ότι αν τελικά οι κοινοτικές αρχές δώσουν την έγκρισή τους, αυτό δεν θα συμβεί πριν από το τέλος του 2019.