Πρώτες αποφάσεις για το Ελληνικό

Ημέρες έντονης κινητικότητας για την επένδυση
Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2019 08:44
Eurokinissi

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, οι συνεδριάσεις της διυπουργικής για το Ελληνικό θα συνεχίζονται αθόρυβα, κλείνοντας τα ανοικτά «μέτωπα».

Από την έντυπη έκδοση

Η πρώτη συνεδρίαση του ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) με τη νέα σύνθεση του Συμβουλίου και πρόεδρο τον γενικό γραμματέα Πολιτισμού Γεώργιο Διδασκάλου αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα για το Ελληνικό. Σύμφωνα με πληροφορίες θα γίνει επανεξέταση της ΚΥΑ έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό.

Στη συνέχεια, πιθανότατα αύριο, αναμένεται να συνεδριάσει το ΚΣΝΜ (Κεντρικό Συμβούλιο Νεώτερων Μνημείων) το οποίο έχει αρμοδιότητα για 4 κτήρια στην περιοχή της επένδυσης. Σε αυτό θα πραγματοποιηθεί γνωμοδότηση για την απόσταση στην οποία θα απαγορεύεται να γίνουν κατασκευαστικές εργασίες. Στόχος είναι οι ΚΥΑ να έχουν εγκριθεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Άμεση δράση
Σύμφωνα με πληροφορίες, τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Άδωνι Γεωργιάδη και με τη συμμετοχή της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα η διυπουργική. Η σύσκεψη έγινε νωρίτερα επειδή προέκυψαν θέματα γραφειοκρατίας και νομικής αστοχίας, για τα οποία απαιτείτο άμεση δράση.

Ένα από τα εμπόδια είναι το ζήτημα των εγκαταλελειμμένων αεροπλάνων της Ολυμπιακής που βρίσκονται στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Πρόκειται για αεροσκάφη που δεν μεταφέρθηκαν το 2001 (με τη μετακόμιση του αεροδρομίου στα Σπάτα, στο «Ελευθέριος Βενιζέλος») επειδή κρίθηκαν άχρηστα. Ένα - δύο πρόλαβαν και τα πούλησαν σε Αμερικανούς και σε Ευρωπαίους, οι οποίοι τα μετέτρεψαν στις πατρίδες του σε εστιατόρια. Ένα άλλο πουλήθηκε στη NASA για τις μηχανές του που ήταν Pratt & Whitney και Rolls Royce. 

Τα υπόλοιπα επτά κηρύχθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο μνημεία Νεότερου Ελληνισμού. Αυτός είναι και ο λόγος, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, που το υπουργείο Πολιτισμού επιδιώκει να αλλάξει τον χαρακτηρισμό τους από μνημεία και αυτός επίσης είναι ο λόγος που συνεδριάζει σήμερα το ΚΑΣ.

Με τα έως τώρα δεδομένα τα επτά αεροπλάνα δεν μπορούν να μετακινηθούν, ούτε να πωληθούν ούτε καν να κινηθούν, να μεταφερθούν σε άλλο μέρος που να μην εμποδίζει την επένδυση. Μόνο το ΚΑΣ μπορεί να τα αποχαρακτηρίσει, κάτι όμως που δεν θεωρείται και ιδιαίτερα εύκολο. 

Για την ιστορία σημειώνεται ότι η τελευταία απογείωση από το αεροδρόμιο του Ελληνικού πραγματοποιήθηκε το 2001. Ήταν ένα Boeing 737 της Ολυμπιακής Αεροπορίας που πραγματοποίησε πτήση με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. 

Στη νοτιοανατολική πλευρά του πρώην διεθνούς αεροδρομίου βρίσκονται εγκαταλελειμμένα επτά αεροσκάφη, μεταξύ αυτών το Olympic-Eagle, ένα Boeing 747-200 των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Εντάχθηκε στον στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας στα τέλη του 1973 με πρωτοβουλία του Αριστοτέλη Ωνάση. 

Αποτελείται από δύο ορόφους. Η Boeing σχεδίασε το επάνω κατάστρωμα για να στεγάσει την πρώτη θέση. Το μέγεθός του ήταν τέτοιο που για 37 χρόνια κατείχε το παγκόσμιο ρεκόρ αεροσκάφους με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών. 

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, οι συνεδριάσεις της διυπουργικής για το Ελληνικό θα συνεχίζονται αθόρυβα λύνοντας τα θέματα, με στόχο οι πρώτες μπουλντόζες να εισέλθουν στο παλιό αεροδρόμιο πριν από το τέλος του έτους. Η επόμενη συνεδρίαση θα γίνει την Παρασκευή με τη συμμετοχή και του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη. 

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα