Διεθνής εκτιμητικός οίκος για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Παρασκευή, 06 Νοεμβρίου 2009 15:28
UPD:16:02

Συζήτηση για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά διεξήχθη στη Βουλή, μετά από επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτη Λαφαζάνη, προς τον υπουργό ¶μυνας, Ευάγγελο Βενιζέλο.

Αισιόδοξος εμφανίστηκε ο υπουργός, μετά από την πρόσφατη συμφωνία της κυβέρνησης και του γερμανικού ομίλου Thyssenkrupp, να αναλάβει ο τελευταίος να υποβάλει προτάσεις για διάδοχα επιχειρηματικά σχήματα, σε διεθνή εκτιμητικό οίκο.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του κ. Λαφαζάνη, σχετικά με την καταγγελία της σύμβασης μεταξύ της γερμανικής εταιρείας και του ελληνικού Δημοσίου εκ μέρους της πρώτης, ο κ. Βενιζέλος, ανέφερε πως η νέα κυβέρνηση, δήλωσε στην εταιρεία ότι «είναι απαράδεκτη η οποιαδήποτε απειλή για δήλωση παύσης πληρωμών, ή για κίνηση διαδικασίας πτώχευσης των Ναυπηγείων».

Πρόσθεσε δε πως τελικά επήλθε συμφωνία για μια ομαλή ολοκλήρωση των συμβάσεων της εταιρείας με τις ένοπλες δυνάμεις για όλα τα υποβρύχια, πλην του προβληματικού Παπανικολή, το οποίο ναυπηγήθηκε στο Κίελο.

«Συμφωνήθηκε να οριστεί ένας διεθνής εκτιμητικός οίκος, προς τον οποίον να υποβάλει η Thyssenkrupp προτάσεις για ομίλους, για εταιρικά σχήματα, αξιόπιστα, φερέγγυα, με χρηματοοικονομικό και επιχειρηματικό βάθος, που θα μπορούσαν να τη διαδεχθούν ως κύριος ή και αποκλειστικός μέτοχος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με στόχο να διασφαλιστεί η λειτουργία τους, οι θέσεις εργασίας και βεβαίως, το μέλλον του ναυπηγικού κλάδου ως τέτοιου», εξήγησε ο υπουργός.

Τόνισε ακόμη πως «αποσυμφορείται συνεπώς, χρονικά η πίεση. Στο μεταξύ συνεχίζονται τα έργα, που αφορούν τα υποβρύχια, αρχίζουν οι εν πλω δοκιμές, καταβάλλονται οι αποδοχές των εργαζομένων…».

Από την πλευρά του ο κ. Λαφαζάνης κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία είχε προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων, χαρακτηρίζοντας τη σχετική σύμβαση «τουλάχιστον αποικιοκρατική».

Υπογράμμισε επίσης ότι «μονάχα το Δημόσιο μπορεί να ανασυγκροτήσει τη ναυπηγική πολιτική της χώρας μας. Μόνον οι παραγγελίες του Δημοσίου πηγαίνουν στα Ναυπηγεία. Οι ιδιώτες δεν έφεραν τίποτα απολύτως, ως υλικό, στα Ναυπηγεία για να δουλέψουν…».

Απαντώντας, ο κ. Βενιζέλος υποστήριξε ότι το πρόβλημα της Thyssenkrupp, ως ομίλου, «είναι οικονομικό και οφείλεται στην παγκόσμια κρίση, όχι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το πρόβλημα προέρχεται από δεδομένα άλλων χωρών, όπου αναγκάστηκαν να κλείσουν πολλές παραγωγικές μονάδες και να απολυθούν περίπου 11.000 εργαζόμενοι».

Σε ό,τι αφορά δε το «ετεροβαρές» της αρχικής σύμβασης, ο υπουργός υπενθύμισε πως τη σχετική συμφωνία είχε εγκρίνει και το σωματείο των εργαζομένων.

«Εάν δεν το ήθελαν οι εργαζόμενοι, δεν θα είχε συμβεί, κύριε Λαφαζάνη, η μεταβίβαση και οι ίδιοι που δουλεύουν εκεί και αγωνιούν, κατά τεκμήριο υπερασπίζονται με πιο αυθεντικό τρόπο τα συμφέροντά τους, απ’ ό,τι οποιοσδήποτε πολιτικός φορέας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εν τω μεταξύ, την έντονη διαφωνία του για τους χειρισμούς της κυβέρνησης στην υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εκφράζει το ΚΚΕ με σημερινή ανακοίνωσή του.

Όπως αναφέρει, οι πρόσφατες εξελίξεις και η ιστορία της διαχείρισης στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «αναδεικνύουν ένα σκάνδαλο διαρκείας των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ σ' έναν κλάδο στρατηγικής σημασίας, σε βάρος των εργαζομένων στον κλάδο και των συμφερόντων του λαού».

Υποστηρίζει δε ότι τα ελληνικά ναυπηγεία διαθέτουν σημαντική τεχνογνωσία, εξειδικευμένους εργαζόμενους και πείρα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση, όχι μόνο εμπορικών πλοίων, αλλά και πολεμικών φρεγατών και υποβρυχίων και έχουν αναλάβει την κατασκευή βαγονιών συρμών του ΟΣΕ και Μετρό και άλλων μεγάλων μεταλλικών κατασκευών στην Ελλάδα. Επίσης, διαθέτουν σύγχρονες υποδομές για να καλύψουν τις αυξανόμενες εγχώριες ανάγκες της ακτοπλοΐας, του πολεμικού ναυτικού, των μεταφορών σταθερής τροχιάς.

«Αναφερόμαστε μόνο σ' αυτές τις ανάγκες, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα εκατοντάδες πλοία, που ναυπηγεί σήμερα στο εξωτερικό το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο. Χωρίς, επίσης, να συνυπολογίσουμε τις σύγχρονες ανάγκες για κατασκευή νέων πλοίων φιλικότερων στο περιβάλλον», τονίζεται.

Το ΚΚΕ επισημαίνει ακόμη ότι «η πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων για τα ναυπηγεία δεν είχε ποτέ ως στόχο τη διασφάλιση της σταθερής δουλειάς των εργαζομένων και την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών» και προσθέτει: «Και τότε που τα αγόραζαν από τον Νιάρχο και στη φάση της ιδιωτικοποίησης - παράδοσης στην "Thyssen Krupp", αλλά και τώρα, οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τον γερμανικό όμιλο έχουν ως στόχο την παράδοση των ναυπηγείων σε νέα κερδοσκοπικά συμφέροντα».

Ζητά τέλος από τους εργαζόμενους να γυρίσουν την πλάτη στις διακηρύξεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που καλεί να εγκαταλειφθούν στην ουσία αρκετοί εγχώριοι κλάδοι παραγωγής, στους οποίους το κεφάλαιο δεν διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα κερδοφορίας και να στηριχθεί το λεγόμενο «πράσινο πρότυπο ανάπτυξης».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα