Δημόσιο: Αναβαθμίζεται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, συστήνεται ενιαίο Μητρώο e-Yπηρεσιών

Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2019 13:59
UPD:14:04
Eurokinissi
A- A A+

Αναβαθμίζεται και διευρύνεται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Δημοσίου Τομέα, υπό τη συνολική ευθύνη και διαχείριση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, με απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας αποτελεί πλέον τη βασική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων του συνόλου των Φορέων της Δημόσιας Διοίκησης και, σύμφωνα με το υπουργείο, εξασφαλίζει την αξιοπιστία της διαδικασίας, με ασφάλεια και σεβασμό στον πολίτη και τα προσωπικά δεδομένα του.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δημιουργεί ένα κανάλι μέσω του οποίου κάθε δημόσια Υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, έτσι ώστε να μην χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει. Τα δεδομένα που θα λαμβάνουν οι υπηρεσίες θα είναι αποκλειστικά και μόνο στοιχεία στα οποία είναι απαραίτητο οι δημόσιες Υπηρεσίες να έχουν πρόσβαση προκειμένου να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη.

Με τον τρόπο αυτόν καθίσταται ευκολότερη και ταχύτερη η διαδικασία αναζήτησης και εντοπισμού μιας πληροφορίας για την επιτυχή διεκπεραίωση του αιτήματος ενός πολίτη ή μιας επιχείρησης από έναν ή περισσότερους φορείς του Δημοσίου. Οι πολίτες θα μπορούν ευκολότερα και ταχύτερα να μαθαίνουν αν είναι δικαιούχοι ενός κοινωνικού επιδόματος ή αν δικαιούνται μια υπηρεσία χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών, καθώς οι απαιτούμενες πληροφορίες, και μόνον αυτές, θα αντλούνται αυτόματα μεταξύ των αρμόδιων φορέων.

Με το αναβαθμισμένο Κέντρο Διαλειτουργικότητας, η ΓΓΠΣΔΔ μετατρέπεται σε κόμβο συλλογής και αξιοποίησης όλων των αιτημάτων ανταλλαγής δεδομένων και διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων των δημοσίων φορέων. Θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο Μητρώο Διαδικτυακών Υπηρεσιών, που θα επιτρέπει την υλοποίηση σύνθετων υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη και της επιχείρησης.

Μέσω της πλήρους λειτουργίας του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, επιτυγχάνονται, σύμφωνα με το υπουργείο, οικονομίες κλίμακος, μείωση της γραφειοκρατίας, αύξηση των ταχυτήτων απόκρισης των φορέων του Δημοσίου σε απλά ή σύνθετα αιτήματα των πολιτών και συνακόλουθα μείωση της ταλαιπωρίας τους. Επίσης, η πληροφορία δεν συγκεντρώνεται, ούτε επεξεργάζεται σε κεντρικά συστήματα, παρά μόνο στα συστήματα των φορέων που δίνουν ή λαμβάνουν την πληροφορία. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η υπερσυγκέντρωση πληροφορίας σε ένα σύστημα κι ενισχύονται η ασφάλεια και η προστασία των δεδομένων. Ταυτόχρονα, το Κέντρο Διαλειτουργικότητας μπορεί να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποιος φορέας ζητεί ποια πληροφορία, από ποιον φορέα και για ποιον σκοπό.

Σε δήλωσή του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σημείωσε πως «το αναβαθμισμένο Κέντρο Διαλειτουργικότητας και η δημιουργία του ενιαίου Μητρώου Διαδικτυακών Υπηρεσιών του Δημοσίου, υπό την συνολική ευθύνη και διαχείριση της ΓΓΠΣΔΔ, συνιστούν ισχυρά αντίδοτα στη πάταξη της γραφειοκρατίας, με στόχο τη δραστική βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Πλέον όλοι οι φορείς του Δημοσίου Τομέα θα συνδέονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας και θα μπορούν να ανταποκρίνονται άμεσα στα αιτήματα των πολιτών και των επιχειρήσεων».

Από την πλευρά του, ο γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, επισήμανε πως «η ΓΓΠΣΔΔ υπηρετεί καθημερινά την εθνική στρατηγική για τον εκσυγχρονισμό του Δημοσίου Τομέα μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας. Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας βρίσκεται στο επίκεντρο της αποστολής μας, συμβάλλοντας τόσο στην επίτευξη οικονομιών κλίμακος, όσο και στην υιοθέτηση των καλύτερων ευρωπαϊκών πρακτικών για την μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης του πολίτη».

Προτεινόμενα για εσάς

Δημοφιλή