Ξεχωριστή, Made in Greece, μηχανολογική προσέγγιση στη μέτρηση ιπποδύναμης

Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 11:23
A- A A+

Μια νέα καμπάνια ξεκίνησε, στη χρηματοδοτική πλατφόρμα Indiegogo. Tη δημιούργησε ο Διονύσης Μυλωνάς, Χημικός Μηχανικός με ειδίκευση στην Τεχνολογία Καυσίμων, απόφοιτος του ΕΜΠ, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (Λος Άντζελες) και του Imperial College. Η καμπάνια του έχει τον τίτλο Car Addict και υποστηρίζει ότι παρουσιάζει μια νέα μηχανολογική προσέγγιση στη μέτρηση της ιπποδύναμης των αυτοκινήτων.

Πρόκειται για μια εφαρμογή smartphone βασισμένη σε μια μέθοδο κατοχυρωμένη με τις ευρεσιτεχνίες GR1008172 και GR1009319, όπως επίσης και με μία αίτηση για αμερικανική ευρεσιτεχνία για την οποία αναμένεται η πρώτη απάντηση του Αμερικανικού Γραφείου Ευρεσιτεχνιών (USPTO), μέσα στους επόμενους μήνες. Επιπλέον, το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο της εφαρμογής είναι, ήδη, πιστοποιημένο από την Arrow Electronics, τη μεγαλύτερη Αμερικανική εταιρεία εμπορίας εξαρτημάτων hardware και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών ανάπτυξης λογισμικού, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) και μέλος της λίστας Fortune 500.

Σύμφωνα με το δημιουργό της καμπάνιας, όλες οι ανταγωνιστικές εφαρμογές smartphone λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο: δε μετρούν την ιπποδύναμη στο στρόφαλο, αλλά στους τροχούς. Κατόπιν, προκειμένου να υπολογίσουν την ιπποδύναμη στο στρόφαλο, “υποθέτουν” κάποιο ποσοστό απωλειών στο σύστημα μετάδοσης, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό αυθαίρετο, και το προσθέτουν στη μετρημένη ιπποδύναμη στους τροχούς. Η εφαρμογή Car Addict βασίζεται σε μια τελείως διαφορετική μηχανολογική προσέγγιση, όπου οι απώλειες του συστήματος παραγωγής και μετάδοσης της ισχύος (powertrain), οι οποίες περιλαμβάνουν τις απώλειες του κινητήρα ή/ και του(των) ηλεκτρικού μοτέρ καθώς και αυτές της μετάδοσης καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο -η προσέγγιση αυτή δεν υποθέτει, απλώς, ένα ποσοστό απωλειών μετάδοσης όπως κάνει ο ανταγωνισμός.

Επίσης, όπως είναι, ήδη, προφανές, η εφαρμογή είναι κατάλληλη για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα για τα οποία, όμως, η ανάκτηση ενέργειας επιβράδυνσης μπορεί ν' απενεργοποιηθεί. Τέλος, σε αντίθεση με τις ανταγωνιστικές εφαρμογές, απαλλάσσει το χρήστη από την ανάγκη να γνωρίζει και να εισάγει ένα μεγάλο αριθμό παραμέτρων, όπως ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης, η μετωπική επιφάνεια, ο συντελεστής τριβής κύλισης, ο τύπος του κιβωτίου και της μετάδοσης κλπ.   

Θα ήταν, ίσως, πολύ ενδιαφέρον να επισκεφθεί κανείς τη σελίδα της καμπάνιας στην πλατφόρμα Indiegogo και να δει αν ο δημιουργός της δείχνει ικανός να τηρήσει τις υποσχέσεις του: https://igg.me/at/car-addict.

Youtube Video link:  https://www.youtube.com/watch?v=oIewC3IW2TQ

 

Προτεινόμενα για εσάς

Δημοφιλή