Λούκα ντι Μοντετζέμολο: Αλλη μία χρονιά διεκδικητές του τίτλου

Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012 15:26
UPD:15:26

A- A A+

Ο ισχυρός άνδρας της Scuderia δήλωσε ότι είναι λυπημένος για την τελική έκβαση της χρονιάς και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών τη στιγμή που η McLaren είχε ταχύτερο, όπως είπε, μονοθέσιο ενώ η Ferrari στο πρώτο μισό της χρονιάς κέρδιζε βαθμούς μόνο από τα αποτελέσματα του Αλόνσο.

Ο ντ Μοντετζέμολο δεν παρέλειψε να υπερασπιστεί την επιλογή του Φελίπε Μάσα ως teammate του Ισπανού για μία ακόμη χρονιά ενώ ζήτησε από την ομάδα να ξεκινήσει το νέο πρωτάθλημα, εκεί από όπου ξεκίνησε.

«Το ποτήρι είναι είτε μισογεμάτο είτε μισοάδειο, αλλά είναι σαφές ότι υπάρχει μεγάλη λύπη. Διότι το αποτέλεσμα κρίθηκε την τελευταία στιγμή, διότι μετά τον πρώτο γύρο στην Βραζιλία, ίσως τα πράγματα να είχαν εξελιχθεί διαφορετικά, διότι ο Φερνάντο πήγε διακοπές στις αρχές καλοκαιριού με διαφορά 40 βαθμών από τον δεύτερο και διότι όταν συγκρούστηκε, αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε, όταν οι υπόλοιποι συνέχιζαν σα να μην συμβαίνει τίποτα. Παρόλα αυτά η μεγαλύτερη λύπη ήταν ότι δεν είχαμε ένα μονοθέσιο που δεν ήταν αρκετά γρήγορο για να κερδίσει το Παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Από την πλευρά του μισογεμάτου ποτηριού, παρουσιάσαμε εκπληκτική αξιοπιστία που μας επέτρεψε να βγούμε δεύτεροι στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών, παρά το γεγονός ότι η McLaren ήταν ταχύτερη από εμάς και ότι το πρώτο μισό της σεζόν βασιζόμασταν μόνο στους βαθμούς του Αλόνσο.

Υπήρξαν όμως αυτές οι εκπληκτικές εκκινήσεις και τα pitstop και το γεγονός ότι ο Φερνάντο είχε μία εξαιρετική χρονιά, την καλύτερη από τότε που αγωνίζεται στην Formula 1. Ας ελπίσουμε ότι του χρόνου, θα μπορέσουμε να πούμε ότι ήταν η καλύτερη σεζόν, δεδομένου ότι θέλουμε να δώσουμε σε αυτόν και τον Φελίπε ένα μονοθέσιο που θα είναι ανταγωνιστικό από την αρχή.

Ο Ισπανός είναι μία μίξη του Λάουντα και του Σουμάχερ: όπως και ο πρώην, έχει την ικανότητα να οδηγεί κάθε γύρο σα να είναι κατατακτήριες και όπως ο τελευταίος, έχει την εξυπνάδα να καταλαβαίνει πότε είναι η στιγμή να πιέσει και πότε να προσέξει το μονοθέσιο.

Ο Βραζιλιάνος βελτιώθηκε πάρα πολύ στο δεύτερο μισό. Στην ουσία στο πρώτο μέρος έμοιαζε σα να έκανε διακοπές σε όλον τον κόσμο! Πέραν του ατσείου, πιστεύω ότι η απόφαση ανανέωσης της θέσης του ήταν η σωστή. Εάν είχαμε αλλάξει, τότε θα έπρεπε να ήταν κάποιος που θα έκανε τη διαφορά, και δεν μπορώ να πω ότι πρόσεξα πολλούς πιλότους που θα μπορούσαν να είναι ταχύτεροι του Φελίπε. Εγώ και ο Ντομενικάλι αποφασίσαμε ότι ήταν καλύτερο να περιμένουμε και όπως αποδείχθηκε αυτό μας δικαίωσε. Προς το τέλος, ο Φελίπε ήταν ταχύτερος του Φερνάντο, μια δύο φορές και οι βαθμοί που κέρδισε, διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην διασφάλιση της δεύτερης θέσης στο πρωτάθλημα των Κατασκευαστών.

Για μία ακόμη φορά και φέτος ήμασταν εκ των πρωταγωνιστών. Πρέπει να ξεκινήσουμε από αυτό το θετικό σημείο. Εάν επιτύχουμε και βελτιώσουμε την απόδοσή μας, τότε θα είμαστε νικητές», δήλωσε ο πρόεδρος της Ferrari.

«H εποχή του one man show δε μπορεί να συνεχιστεί»

Ο Λούκα ντι Μοντετζέμολο δεν περιορίστηκε μόνο στα της Ferrari κατά τη συνέντευξη Τύπου αλλά δεν παρέλειψε να εκφράσει τη γνώμη του για τον Μπέρνι Εκλεστοουν, για το μέλλον της F1 και το χάσμα μεταξύ μικρών και μεγάλων ομάδων.

Για το τελευταίο δήλωσε χαρακτηριστικά: «Από την πλευρά μας, μία επιλογή, στην οποία θα ήθελα να εμφυσήσω την προσοχή μαζί με το συμβούλιο των επικεφαλής είναι να κάνουμε ό,τι μπορούμε να πιέσουμε για μία μεγάλη αλλαγή, να φέρουμε την F1 πίσω στο ρόλο της, ως χώρο δοκιμών για την έρευνα στα αυτοκίνητα παραγωγής. Δεν θα αναχθούμε πλέον τον κανόνα πλήρους δημοκρατίας. Η απόσταση μεταξύ των μεικρών και μεγάλων ομάδων εξακολουθεί να είναι μεγάλη αλλά δεν μπορείς όμως να καταφέρεις τα πάντα από το χαμηλό επίπεδο: Αν δεν έχουν τις πηγές ή τη δομή τότε θα πρέπει να αγωνίζονται σε άλλα πρωταθλήματα. Πάνω σε αυτό το θέμα, θα επαναφέρω στο τραπέζι των συζητήσεων την ιδέα πώλησης ενός τρίτου μονοθεσίου σε μικρότερες ομάδες, μία λύση που θα τους επιτρέψει να έχουν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο με σχετικά χαμηλό κόστος, κάτι που θα τους επιτρέπει να προσελκύουν περισσότερους χορηγούς».

Σε ό,τι αφορά στην επιστολή που έστειλε η Ferrari στην FIA ζητώντας εξηγήσεις για την προσπέραση του Φέτελ στον Βερνιέ στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και την άποψη του Εκλεστοουν πάνω σε αυτό, ο πρόεδρος της Ferrari ανέφερε: «Συχνά, ο Μπέρνι αρέσκεται στο να το παίζει αφεντικό και αναμειγνύεται σε θέματα που δεν τον αφορούν: Νονοί πλέον δεν υπάρχουν, τουλάχιστον όχι στην Formula 1. Η ερμηνεία των σημαιών είτε είναι κίτρινες ή μπλε, είναι κάτι που έχει να κάνει με εκείνον και χρησιμοποίησε εκφράσεις που δεν αποδέχομαι. Η συμπεριφορά μας σε αυτή την περίπτωση δεν ήταν μόνο διαφανής αλλά τέλεια και ίσως θα ήταν καλύτερο να σκέφτεται να προσελκύσει περισσότερο κόσμο και παιδιά και να συζητά πιο πολύ με τηλεοπτικούς σταθμούς και ΜΜΕ.

Προσεγγίζουμε μία εποχή όπου χρειάζεται να σκεφτούμε το μέλλον, διότι όλες οι εποχές πρέπει αναπόφευκτα να φτάσουν στο τέλος, όπως συνέβη με εμάς όταν οι Τοντ, Μπρον και Σουμάχερ έφυγαν.

Δεν έχει να κάνει με την αντικατάσταση του Μπέρνι και στην πραγματικότητα δεν θέλω να κάνω στους άλλους αυτό που δεν θέλω να συμβεί σε εμένα. Είναι μία ερώτηση που χρειάζεται να αντιμετωπιστεί μαζί με τους τωρινούς ιδιοκτήτες του αθλήματος, τη CVC, η οποία, ας μην ξεχνάμε, είναι μία επενδυτική εταιρεία που αναζητά οικονομική επιστροφή των όσων έχει επενδύσει στην Formula 1.

Η εποχή του one man show δε μπορεί να συνεχιστεί: το μέλλον καλό θα είναι να βρίσκεται στα χέρια μιας ομάδας που θα φροντίσει για όλα τα διαφορετικά θέματα. Σιγά-σιγά πλησιάζουμε στο τέλος μιας περιόδου που χαρακτηρίστηκε από το στιλ ενός ανθρώπου, ο οποίος έκανε σημαντικά πράγματα. Είναι περίπου μία παρόμοια περίπτωση του τι συμβεί και σε εμένα: μέσα στην επόμενη δεκαετία θα αντιμετωπίσω αυτή την ερώτηση, αλλά όταν 75 και όχι 82…», υπογράμμισε ο Λούκα ντι Μοντετζέμολο.

Προτεινόμενα για εσάς

Αθλητικές Μεταδόσεις